Chiang Mai; verademing en afzien - Reisverslag uit Ban Mai Langmo, Thailand van Rianne en Kirsten - WaarBenJij.nu Chiang Mai; verademing en afzien - Reisverslag uit Ban Mai Langmo, Thailand van Rianne en Kirsten - WaarBenJij.nu

Chiang Mai; verademing en afzien

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Kirsten

06 Oktober 2014 | Thailand, Ban Mai Langmo

Hallooo,

Nou dat was Bangkok dan. We hebben onze eerste bestemming overleefd! Dachten we...

Donderdag ochtend zijn we vroeg opgestaan om met de taxi naar het vliegveld te gaan richting Chiang Mai. Ja de meeste backpackers gaan met de nachttrein naar Chiang Mai, maar wij luxepaardjes natuurlijk niet. Nee oké dat is niet helemaal waar, want we gaan later nog met de nachttrein naar Ayuttaya. Aangekomen op het vliegveld van Bangkok konden wij natuurlijk op de borden onze vlucht niet vinden. Alles stond in het Thais en zo ver reikt onze taalkennis nog niet. Lichte stress en lichte paniek, maar gelukkig kwam een lief Thais vrouwtje ons helpen. Het vliegen duurde maar een uur. Wel weer even wennen in een standaard vliegtuig zonder de luxe van onze eerste vlucht. Gelukkig kregen we wel te eten voor dat uurtje vliegen, want anders hadden we het echt niet overleefd ;). Het eten smaakte iets minder, omdat er iemand naast ons zat te stinken. Ik (Kirsten) zat weer eens kokhalzend in het vliegtuig, maar ja neus dicht en eten maar!

Eénmaal aangekomen in Chiang Mai voelde het echt als een verademing. Wat een andere sfeer hangt hier zeg! Iedereen is veel relaxter, spreekt beter Engels, minder druk en niet geheel onbelangrijk het stinkt hier niet! Met de taxi zijn we naar het hotel gegaan. Echt een prima hotel met een lief Thais vrouwtje als baas. Ze wilde gelijk alles voor ons regelen, maar dat hadden wij natuurlijk al zelf gedaan. We hebben even de spullen op de kamer gelegd en daarna onze vertrouwde tuk tuk weer gepakt naar het centrum. We hebben wat gegeten en over de night bazaar gelopen. De night bazaar is een grote markt met 10.000 van dezelfde kraampjes. We zijn op tijd naar het hotel gegaan, want de volgende dag zou ons grote avontuur beginnen...

Vrijdag ochtend werden we opgehaald met een truck voor de jungle tour van 3 dagen. We hadden geen idee wie er nog meer mee gingen, behalve onze gids Dan dan. Nou hadden we dat maar eerder geweten, want zo een gezellige groep hadden we nooit verwacht. Er gingen nog twee jongens uit Zwitserland mee en een pas getrouwd stel uit Nederland. Voor de jungle tour mochten we alleen een klein rugzakje meenemen en ja wat neem je dan wel en niet mee? Rianne moest even afscheid nemen van haar toilettas vol met crèmetjes en ik van mijn shampoo. Dat wordt even afzien om 3 dagen je haren niet te wassen in plaats van elke dag. Met de truck zijn we naar een waterval gereden. Wooow dat was mooi! Het ijskoude water ingegaan en een paar foto's gemaakt met de groep. Vervolgens zijn we verder gaan rijden om ergens te lunchen en daarna te beginnen met de wandeltocht door de jungle. Het wandelen ging prima en ondertussen konden we de mooie omgeving zien, foto's maken en praten met iedereen. Vlak voor onze overnachtingsplek kwamen we bij een klein dorpje van locals aan. Heel bizar om te zien hoe deze mensen leven. Kippen, koeien, varkens en honden lopen overal. Alle huisjes zijn van hout en de vrouwen waren het eten aan het voorbereiden. Daarna kwamen we aan bij onze plek. Het was een schattig hout huisje net zoals die van de locals, maar daar is dan ook alles mee gezegd. We werden gelijk in het diepe gegooid, want meer dan het huisje was er niet. We hebben wat gegeten, gezellig bij het kampvuur liedjes gezongen en zijn daarna naar bed gegaan. Voor het slapen gaan even aan Daisy gevraagd hoe laat het was. Het was 22.30 zei ze. Mooie tijd om naar bed te gaan dus. Met de zaklamp nog even naar het toilet gegaan met z'n tweeën, naja toilet... En toen naar bed! We lagen op een dun smoezelig 'matrasje'. Gelukkig hadden we onze eigen linnen lakentjes meegenomen. In bed vroeg ik aan Rianne of zij de wekker wilde zetten. Rianne keek op haar telefoon en zei: "huhhh dit klopt niet hoor er staat 21.10!" Wij aan de jongens uit Zwitserland gevraagd hoe laat het is en die zeiden dezelfde tijd. We snapten er niks meer van en toen heb ik mijn telefoon ook maar eens aangezet. Bij mij stond precies hetzelfde. Nou dan zal het wel kloppen dachten we... Nou daar liggen we dan vermoeid om 21.15 in bed, naja het zal de buitenlucht wel zijn geweest.

De volgende dag weer vroeg uit de veren. We hebben ontbeten en toen begon de wandeltocht weer. De wandeltocht was toch even iets anders dan die van gister. 3,5 uur lopen in de volle zon met stukken die steil omhoog gingen of naar beneden. Van top tot teen bezweet, verzuurd en onder de modder, maar we hebben het gered! Onderweg zijn we ook nog onze lievelingsdieren tegen gekomen, namelijk een giftige slang en spin. Na de lunch zijn we een uurtje op olifanten gaan rijden. We vonden het toch wel spannend, want wat zijn ze groot en voelen ze raar aan. Onze Zwitserse vriend ging op de nek van de olifant en wij op het 'comfortabele' zitje op de rug. De rit was nog niet begonnen of we liepen met de olifant vol op een giftige spin af. De spin zat lekker te chillen in zijn web en kwam recht op ons gezicht af. Zowel de Zwitser als Rianne met haar spinnenfobie raakte lichtelijk (is nog zacht uitgedrukt) in paniek. Gelukkig was onze gids echt letterlijk één seconde op tijd om het web weg te halen. Na de olifanten rit moesten we nog 40 minuten lopen voor onze volgende overnachtingsplek. Nou dat was echt back to basic. Geen toilet, geen douche, geen elektriciteit en geen bereik. Na zo een dag wil je echt douchen, maar dat kon dus niet. Wat nu? Lekker primitief jezelf wassen in de rivier. Nou daar knap je echt van op maar niet heus, dus lekker stinken dan maar. 's Avonds hebben we weer bij het kampvuur gezeten en met elkaar gekletst, gezongen en gedanst! Om de twee Zwitserse jongens erbij te betrekken hebben we continu Engels gesproken. Nou dat ging ons uiteindelijk zo goed af dat we op elkaar zelfs Engels antwoordde. We zijn pas een week weg en dat begint nu dus al! Voor het naar bed gegaan even de bedden met de zaklampen gecheckt, want voor je het weet zit er een spin of schorpioen in je bed. Niks kunnen vinden, dus dan toch maar proberen te slapen. Want de volgende dag zouden we gaan raften. Raften? Naja het was meer zitten op een zelf gemaakt bamboe vlot met af en toe een stroomversnelling. Na het raften kregen we nog een lunch en daarna werden we terug gebracht naar het hotel! Bij het hotel aangekomen hebben we gelijk de boiler met warm water opgemaakt en hebben we ons helemaal schoon geschrobd. Haren weer schoon, nagels gelakt, make-up op en de diva's waren weer terug van weg geweest! Pfff we hebben ons nog nooooooit zo smerig gevoeld, maar het was zeker de moeite waard!

Omdat we het zo gezellig hebben gehad met het groepje van de jungle tour, zijn we 's avonds nog gezellig uiteten geweest en uitgegaan bij de Yellow Corner. Dansjes gedaan op verrassend genoeg nog redelijke muziek en de jongens geholpen met het weg houden van de Aziatische meiden. Pfff toen werd het toch wel laat en lagen we uiteindelijk gebroken om 04.30 op bed.

De volgende dag (vandaag) werden we pas wakker om 13.00. Oepsss! Dan maar even een chill dagje ervan maken. We waren niet vooruit te branden en hebben pas om 16.30 gegeten. Dan maar het ontbijt, lunch en avond eten in één. Daarna nog wat rond gelopen op de night bazaar en toen naar het hotel gegaan.

Morgen vertrekken we met de bus naar Pai. We gaan maar eens kijken wat er daar allemaal te doen en zien is, maar we hebben al gehoord van veel mensen dat het daar echt mooi en relaxt is! Het Nederlandse stel van de jungle tour is nu ook in Pai dus die gaan we dan ook weer opzoeken.

Tot het volgende reisverslag!

Dikke kus van ons

• 07 Oktober 2014 - 14:18

"Het Nederlandse Stel":

Het Nederlandse stel vind het een super leuk verslag! Tot zo! Pizzaaaaa

• 07 Oktober 2014 - 21:06

Joyce:

Jaja dat is eens wat anders he, geen douche, toilet etc

• 08 Oktober 2014 - 20:49

Loraine:

hey Kirsten de site van je moeder gehad onwijs leuk en dapper dat je dit allemaal over je heen laat komen ben benieuwd naar je volgende verhaal geniet ervan gr loraine

• 09 Oktober 2014 - 09:41

J.L.van Ravenswaaij:

Hi Kirsten.

Met deze mooie reisverslagen genieten we ook een beetje mee met jullie avonturen.
    Hartelijk dank en nog vele mooie trips .

Veel liefs van Opa en Oma van R

• 09 Oktober 2014 - 23:42

Laura:

Meiden! Wat leuk om jullie verslag te lezen :) precies wat jullie beschrijven komt me zo bekend voor !! Gaaf hoor leuk dat jullie de jungle zijn ingegaan :)!
    Lekker genieten .

Liefs Laura