Bangkok cultuurshock? Of toch niet? - Reisverslag uit Phra Khanong, Thailand van Rianne en Kirsten - WaarBenJij.nu Bangkok cultuurshock? Of toch niet? - Reisverslag uit Phra Khanong, Thailand van Rianne en Kirsten - WaarBenJij.nu

Bangkok cultuurshock? Of toch niet?

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Kirsten

01 Oktober 2014 | Thailand, Phra Khanong

Goede nacht (voor ons dan),

Voordat ons avontuur begon hebben we onze ouders en vriendinnen gedag gezegd op Schiphol. Gek hoor om zo lang weg te gaan, maar op dat moment beseften we het nog niet echt. Tijdens het inchecken zagen we een cameraploeg staan en voordat we wisten wie het waren hoorden we al het gelach uit de strotten van Geer en Goor komen. Lachen, gieren en brullen dus en blijkbaar zaten ze ook nog eens bij ons in het vliegtuig. Geer en Goor vlogen naar Dubai voor opnames van hun tv programma. Uiteraard vlogen de heren business class, maar mochten de ouderen van het tv programma en de crew gewoon economy class zitten. Verschil moet er zijn toch? De crew en de ouderen zaten rondom ons in het vliegtuig. Voordeel hiervan was dat wij taart kregen van de geluidsman. Waarom? Geen idee, maar lekker was het wel! Overigens kwamen we niks te kort hoor, want we werden zowat volgepropt in het vliegtuig. Wauuuw wat een luxe vliegtuig hadden we toch! We vlogen met de Airbus A380 van Emirates en dat is het allergrootste toestel van de wereld. Er zijn twee volledige verdiepingen en zelfs de raampjes zijn van lakhout. Iedereen heeft een eigen touchscreen schermpje met meer dan 300 films. Je hoeft je dus niet te vervelen. Ik (Kirsten) wilde hier altijd al een keer mee vliegen en nu is dat dus gelukt! Aangekomen op Dubai zaten we weer in de bus met de crew van Geer en Goor. De producer ging een gesprek met ons aan en vroeg of we wilde kijken bij de opnames die ze zo ging maken. Nee dat ging niet, want wij moesten weer door voor onze volgende vlucht naar Bangkok. Ook deze vlucht was weer prima. We hebben alleen weinig geslapen, waardoor we wel wat verrot waren.

Vanaf het vliegveld gelijk een taxi genomen naar het hotel. Pfff wat rijden ze hier als idioten zeg! Het hotel zag er erg goed uit en we zijn gelijk naar onze kamer gegaan. Even opfrissen en dan hup weer de taxi in naar Koh San Road. Tegen de taxichauffeur gezegd dat wij naar Koh San Road wilden en toen leek het nog prima. Het duurde maar en het duurde maar... Het was erg druk op de weg en uiteindelijk gevraagd hoe lang het nog duurde. Het enige antwoord dat we kregen was: "shopping, seafood?" Uhmmm ja zo ongeveer. Uiteindelijk werden we ergens afgezet, maar we vonden het gelijk al vreemd. We zijn even naar een Tourist Information gelopen en vroegen waar we nu waren. De man wees de plek aan en wat bleek... We zaten aan de fucking andere kant van Bangkok! Lekker dan. De man stuurde ons richting de taxi's. We bleven maar lopen en toen begon het ook nog eens te regenen en onweren. Ja hoor, een betere vuurdoop konden we niet hebben. Lekker met onze slippers en korte kleding door de blubber wandelen. We vielen zowat om van de trek, dus dan maar even een hamburger halen bij de Mac. Lekker vertrouwd toch? Uiteindelijk een tuk tuk gevonden die ons WEL naar Koh San Road bracht. Bij Koh San Road hebben we wat gegeten en winkeltjes bekeken. Ondertussen vliegen de schorpioenen ( op een stokje) je om de oren. Ri was naar een broek aan het kijken en daar vloog een kakkerlak uit. Ri zette het op een gillen en we liepen snel weg. Lekkere tuttebellen zijn we toch ook! Welkom in Thailand zullen we dan maar zeggen. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel.

De volgende dag hadden we de wekker gezet, maar werden we twee uur later wakker. Misschien toch een jetlag? We hebben gehaast en de taxi genomen om ergens te ontbijten en tempels te bezoeken. Een mannetje met een tuk tuk kon ons een mini tour bieden langs verschillende tempels. Lekker de toerist uitgehangen en veel foto's gemaakt. Om een tempel te bezoeken moet je gepaste kleding hebben en je schoenen uit doen. Wij met ons goede gedrag een t-shirt aangedaan en een Sarong gekocht. Wij netjes de schoenen uit doen voor de ingang van de tempel, alleen deden we dit toen we al op het trappetje stonden. Oeps... dit had eerder gemoeten. Daarna hebben we een boottocht gemaakt. Dat was overigens erg romantisch met z'n tweeën! 's Avonds lekker gegeten in een gezellig en sfeervol straatje en hebben we nog wat shirtjes gekocht. Voor de prijzen van hier kun je ze natuurlijk niet laten liggen! Daarna zijn we weer lekker terug gegaan met de tuk tuk naar het hotel, want we moesten nog wat dingen regelen voor de aankomende dagen. De tuk tuk's zijn ons trouwens erg goed bevallen. Lekker uitwaaien en crossen door het drukke verkeer. Soms dachten we echt dat we om vielen of uit de tuk tuk stuiterde. De chauffeurs konden erg hard lachen om onze "oehhh's" en "ahhh's". Ik weet niet of onze moeders blij zijn met deze manier van reizen, daarom hebben maar een mooi filmpje ervan gemaakt voor ze.

Morgen vliegen we naar Chiang Mai en dan zitten de twee dagen Bangkok erop. Aan het begin wisten we echt niet waar we beland waren, maar nu zijn we er al wat aan gewend. Ojaaa, behalve dat Bangkok stinkt en je vergast wordt door de uitlaatgassen!

Tot het volgende reisverslag!

Dikke kus,

Rianne en Kirsten

• 01 Oktober 2014 - 22:52

Marjolein Willard :

Super leuk, vooral met die kakkerlak hihi zie het al helemaal voor me.
    Heeeel veel plezier nog

Xx mar

• 02 Oktober 2014 - 07:51

Stephanie:

dat klinkt nu al als een top reis girls! Ben benieuwd naar het volgende verslag:) xxxx

• 02 Oktober 2014 - 09:44

Hanneke:

Vergeet niet een massage te nemen. :)

• 02 Oktober 2014 - 16:32

Opa En Oma Van R:

Heel erg leuk .
    Goed begin is het halve werk .

Nog veel spannende dagen !!!

• 02 Oktober 2014 - 22:30

Joyce:

Wat leuk om te lezen!
    Ik ben stiekem wel jaloers hoor

• 14 Oktober 2014 - 16:00

Marc O:

Leuk hoor! en zo herkenbaar.. haha.. chiangmai hebben ze ook een mac hoor (voor als je echt niet meer weet wat ze je te eten geven..). Succes en nog veel plezier