De laatste week in Thailand! - Reisverslag uit Ban Patong, Thailand van Rianne en Kirsten - WaarBenJij.nu De laatste week in Thailand! - Reisverslag uit Ban Patong, Thailand van Rianne en Kirsten - WaarBenJij.nu

De laatste week in Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Kirsten

28 Oktober 2014 | Thailand, Ban Patong

Goedemorgen Nederland,

Het is alweer ruim een week geleden dat we een reisverslag hebben geschreven, dus de hoogste tijd voor een nieuw verslag.

Vanaf Koh Samui zouden we de boot pakken naar het vaste land om vervolgens de bus te nemen naar Krabi. Drie keer raden hoe dat verlopen is... Vanaf het hotel in Koh Samui zouden we worden opgehaald met een busje om naar de pier te gaan. Voor de zoveelste keer zaten wij natuurlijk weer op tijd beneden met de spullen. Geen man te bekennen. Uiteindelijk hebben we gevraagd bij de receptie of de chauffeur al onderweg was. Het antwoord was: "Nee, want er staat dat jullie morgen pas de transfer hebben." FIJNNN! Misschien ook een beetje stom van ons, maar de man die het geregeld had voor ons heeft nog dubbel gecheckt of alles klopte. Gelukkig was het vrouwtje van de receptie zo lief om ons te helpen. Uiteindelijk kwam iemand ons halen en werden we naar de pier gebracht. Omdat we nog maar weinig tijd hadden, was het scheuren geblazen naar de pier. We moesten snel de boot op rennen en toen konden we eindelijk vertrekken. Na de boot moesten we de bus nemen naar Krabi. Jaja, verrassend genoeg ging dit ook weer mis. We hebben bij de pier lang moeten wachten en uiteindelijk moesten we een busje in. Lekker hoor een busje voor onszelf dachten we! Ineens stopten we op de weg en moesten we uitstappen om een grote bus in te gaan. Helaas! Uiteindelijk kwamen we in Krabi aan. We hadden ook een transfer geboekt naar ons hotel in Krabi, maar ook dit verliep niet soepel. Niet te geloven hoe alles verliep deze dag, maar uiteindelijk waren we bij het hotel.

Het hotel in Krabi was suuuper mooi! Het was zo groot en luxe. Het enige minpunt was dat de wifi het niet deed. Is dat heel erg? Nou haha we zijn er zo aan gewend dat we wifi op de kamer hebben! 's Avonds zijn we uiteten geweest in het centrum. Aan de overkant van het restaurant draaide ze gezellige live muziek. We besloten om daar even een drankje te doen. Uit het niets begon er een man tegen ons te praten. Hij vroeg wat hij moest kopen voor zijn zus. Originele openingszin hoor! Hij vroeg of hij bij ons mocht komen zitten en wij vonden dat prima. Ook deze man was wat ouder, kwam uit Amerika, had geen werk meer en wist niet wanneer die terug zou gaan naar Amerika. Hij deed ons een beetje denken aan onze vriend Peter uit Pai. Het blijft ons verbazen dat mensen alles achterlaten en dan naar Thailand gaan en wel zien hoe de toekomst gaat verlopen. Niet echt iets voor ons! Wel kregen we het compliment dat we zo goed Engels praten en dat het zo natuurlijk klinkt bij ons. Bedankt vriend! Misschien zouden we nu dan wat hogere cijfers halen op de middelbare school, in plaats van 2 sukkels in Engels te zijn. Uiteindelijk gingen we om half 2 slapen, want de volgende dag hadden we weer een dagtour op de planning staan.
Om half 10 werden we opgehaald voor de tour. Wat bleek, wij stonden helemaal niet op de lijst om mee te gaan. Lekker dan! We hadden het toch echt gereserveerd, maar we moesten alleen nog betalen. Uiteindelijk mochten we nog wel mee. Die dag zijn we naar James Bond Island geweest en hebben we nog wat andere plekken bezocht. Heel boeiend was de tour niet, maar we hebben in ieder geval veel van de omgeving van Krabi gezien en onze gids was erg leuk! Toen we terug kwamen in het hotel bedachten we ineens dat we helemaal niet meer voor de tour betaald hadden. Oepsie! We voelden ons een beetje schuldig, maar we konden de gids niet snel opzoeken om het geld aan hem te geven. 's Avonds hebben we wat gegeten en zijn we op tijd naar bed gegaan. De volgende dag zijn we naar Railay beach geweest en we hebben die dag op het strand gelegen. We hebben op Railay beach ook nog even een ander strandje bezocht. Al meerdere keren is Rianne haar richtingsgevoel op de proef gesteld. Op de terug weg van het andere strand liet ik expres Rianne voorop lopen en zij liep totaal de andere kant op. Gemeen van mij hé? Allebei moesten we keihard lachen, omdat dit de zoveelste keer was dat ze haar oriëntatie kwijt was. Eind van de dag zijn we terug gegaan naar het hotel. We hebben weer in hetzelfde restaurant gegeten en zijn WEER op tijd naar bed gegaan, want de volgende dag zouden we met de boot naar Koh Phi Phi gaan.

De boot naar Koh Phi Phi duurde gelukkig niet zo lang en de reis verliep voor de verandering eens gladjes. Op Koh Phi Phi kwamen we aan in het party eiland van de Engelsen. Waaauw, het leek wel 4 jaar geleden toen we in Malia (naast Chersonissos) waren. Omdat we later in de middag aankwamen hebben we even op de kamer gelegen en zijn we vervolgens gaan eten en hebben we nog een drankje gedaan bij het strand. De volgende dag hadden we een boottrip langs alle eilandjes van Phi Phi. Deze dag was echt heel erg leuk! De stranden die we hebben gezien waren zo mooi! We zijn bij Maya Bay geweest waar de film The Beach is opgenomen. Kennen jullie die film? Het was een heel mooi strand, maar een mierennest aan toeristen. Toen we op het strand stonden en wat foto's maakten, vroeg een jongen (ook een toerist) of hij met ons op de foto mocht. We dachten, waarom niet! Als hij daar blij van wordt. Vervolgens wilde een meisje ook nog op de foto. De foto was nog niet gemaakt of er kwam ineens een hele groep bijstaan die blijkbaar bij elkaar hoorden. Daar stonden we dan, omringd door ongeveer 25 toeristen uit (we denken) Irak of Iran. We keken elkaar aan en schoten natuurlijk weer in de lach. Daarna zijn we ook nog bij Monkey Island geweest en hebben we aapjes eten gegeven. Echt schattig die kleine aapjes die dan hun handjes op je been leggen en het eten aanpakken. Na de boottrip waren we best wel moe. Jaaa, daar word je best moe van om de hele dag op een boot te zitten hoor! 's Avonds zijn we daarom maar op tijd naar bed gegaan.
De volgende dag wilden we graag naar het viewpoint gaan, omdat het uitzicht echt heel mooi scheen te zijn. Op de heenweg wilden we zowat omkeren. Wat was het weer heet zeg en we liepen alleen maar steil omhoog. Lekker bezweet kwamen we aan bij de top, maar gelukkig was de zware klim het ook wel waard, want het uitzicht was fantastisch! Daarna hebben we lekker liggen bijkomen op het strand. Het restaurantje van de avonden daarvoor was zo goed en goedkoop dat we er maar weer hebben gegeten. Tijdens het eten kregen we zo erg de slappe lach om een man die wel 12x moest niezen. Jullie zullen wel denken, waar slaat dit op? We kunnen het niet uitleggen, maar het was zo droog. Vervolgens werd het nog erger, omdat we al nu al zo vaak hebben gehad dat we precies hetzelfde tegelijk zeggen en dat was nu weer het geval. Dat zullen we wel missen als we straks terug zijn in Nederland. Na het eten wilden we nog wat winkeltjes bekijken, maar omdat we weer zo lang hebben zitten kletsen waren de winkels al dicht. Dan maar naar bed, aangezien de wekker toch om half 7 zou gaan voor de boottrip naar Phuket.

Heel veel mensen hebben ons verteld dat we niet naar Phuket hoeven te gaan, omdat er niet veel te doen is en het heel toeristisch is. We moesten alleen sowieso al naar Phuket, omdat we vanuit daar naar Vietnam gaan. Wij delen de mening ook over het toeristische Phuket, maar gelukkig hadden wij Nok! Nok is een Thaise vrouw die bevriend is met de buurman van Rianne. Toen we aan Rianne haar buurman vroegen wat we allemaal in Phuket konden doen, zei hij dat we Nok een berichtje konden sturen. Dit hebben we gedaan en ze zou ons om 15.30 halen en ons dan wat plekken van Phuket laten zien. Nok had ook een vriendin meegenomen, genaamd Joon. We zijn naar een vissersplaatsje geweest, een viewpoint, we hebben de zonsondergang gezien bij een ander viewpoint en zijn naar de night market geweest en hebben voor het eerst streetfood gegeten! De dag was erg gezellig en wat zijn Nok en Joon toch lieve vrouwen. Door deze plekken gezien te hebben vinden we Phuket wel wat mooier dan we dachten, maar het centrum blijft een kermis met heeeel veel toeristen.
De volgende dag hadden we weer met Nok afgesproken op initiatief van haar. Om 10 uur heeft ze ons opgehaald en bracht ze ons naar het hotel waar zij werkt. Ze had een ontbijt voor ons gemaakt en we mochten gebruiken maken van het zwembad. Het resort was heel erg mooi en we mochten ook de kamers zien. Om 14.30 zouden we worden opgehaald door Yoshi om naar de spa te gaan. Wat een heerlijke vent die Yoshi! Naast manager van de spa, is hij ook nog eens een ladyboy. Geweldig! Nok had voor ons geregeld dat wij korting kregen op een massage. We kregen een scrubmassage van een halfuur, een olie massage van een uur, een kleine gezichtsbehandeling en daarna mochten we nog in de hottub en de sauna. Wat hebben we genoten zeg en dat alles bij elkaar voor 23 euro pp! Hadden we dat maar in Nederland. Na de spa haalde Nok ons weer op en zijn we uiteten geweest bij een Nederlandse bistro. Nooit gedacht dat wij een broodje kroket zouden eten in Thailand. Het feit dat er in Phuket een Nederlandse bistro is, geeft wel duidelijk het toeristengehalte aan, maar lekker boeiend want wij hebben tenminste genoten van ons broodje kroket. Nok heeft ook lekker zitten smullen van de aspergesoep en de bitterballen. Daarna zijn we gaan slapen, want we waren nog steeds lekker zen van de spa.
Vandaag zijn we naar het winkelcentrum van Phuket geweest en hebben we verder niet zoveel gedaan. We gaan straks nog uiteten en daarna stappen met Nok, Yoshi en Joon. We zijn erg benieuwd hoe dat gaat worden haha.

Morgen ochtend moeten we vroeg naar het vliegveld voor onze vlucht naar Bangkok om vanuit daar vervolgens naar Vietnam te vliegen. Onze avonturen in Thailand zitten er dus op! We hebben het heel erg naar ons zin gehad in Thailand en we hebben veel mooie dingen gezien, maar we hebben ook echt wel zin om nu weer naar een ander land te gaan.

Tot het volgende reisverslag vanuit Vietnam!

Dikke knuffel van ons

• 28 Oktober 2014 - 12:16

Hanneke:

Vooruit ik vergeef het je dat je niet naar me heb geluisterd. Ik zou het ook doen voor een spa dag ;) veel plezier in vietnam benieuwd hoe je dat gaat vinden en hopelijk meer geluk heb met je busjes :p

• 28 Oktober 2014 - 12:52

Ilja Lode:

wat een geweldige verslagen schrijf je!! Ik geniet heel erg mee. Veel plezier in Vietnam!!!!

• 28 Oktober 2014 - 22:21

Opa/Oma.Leiden:

Lieve Dames,

Van Conny hebben gehoord dat er weer een verslag was .
    Dus snel naar de laptop .
    Het was weer een zeer interessant geheel we hebben zeer genoten en een beetje met jullie mee beleefd .
    Heel erg tof dat we zo met jullie mee kunnen leven .
    We wensen jullie een voorspoedige reis naar Vietnam met veel nieuwe avonturen .

Hartelijke groeten Opa en Oma /Leiden

• 29 Oktober 2014 - 00:31

Marijke Groen:

Prachtige verhalen, we horen je bijna vertellen. Je schrijft zoals je praat... Genieten hoor, we zijn zo ook een beetje op vakantie.
    Op naar het volgende verslag vanuit Vietnam.

• 30 Oktober 2014 - 14:38

Cile Diebels-Wernink:

Lieve meiden,
    Iedere keer lees ik met plezier jullie verhalen.Jullie leven :als een luis op een zeer hoofd" ook wel "als god in Frankrijk"Alleen dingen doen waar je zin in hebt.;Destijds hebben Opa en ik ook zo genoten van Thailand, waarschijnlijk hebben wij andere dingen gezien. Prachtige tempels!!
    Kwestie van leeftijdverschil. Rianne, als je thuis bent zal je heel veel te vertellen hebben.Veel plezier, ook in Vietnam. Lieve groetjes Oma Cile

• 02 November 2014 - 22:46

Henk Frankhuizen:

Ik lees jullie verhalen met veel plezier en interesse. Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag. Groetjes en xxx toy toy

• 07 November 2014 - 16:19

Olaf En Jeanet:

Lieve meiden, wat een mooie reisverslagen hebben we gelezen, iedere keer zijn we weer onder de indruk en wat hebben jullie het ongelooflijk naar je zin, goede reis naar Vietman en wachten af tot het volgende verslag.

dikke kus van Olaf en Jeanet XX