Een plek om nooit meer te vergeten - Reisverslag uit Banjar Padangtegal Kelod, Indonesië van Rianne en Kirsten - WaarBenJij.nu Een plek om nooit meer te vergeten - Reisverslag uit Banjar Padangtegal Kelod, Indonesië van Rianne en Kirsten - WaarBenJij.nu

Een plek om nooit meer te vergeten

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Kirsten

04 December 2014 | Indonesië, Banjar Padangtegal Kelod

Hallo lieve en bevroren mensen!

Oké oké dit nemen we terug, want waarschijnlijk hebben wij het straks nog 139472927301 keer kouder dan jullie. Eerlijk gezegd zijn we heeeeel erg bang om naar huis te gaan vanwege de kou. Hier in Ubud hebben we het namelijk al koud, maar daar vertellen we later meer over. Eerst maar weer even onze avonturen in Ubud met jullie delen...

Vorige week dinsdag vertrokken we vanuit Nusa Lembongan naar onze laatste bestemming van Indonesië, namelijk Ubud. We werden door een klein busje weer opgehaald en de weg naar beneden was weer hobbel de bobbel inclusief een beurse kont. Na een kwartier wachten gingen we de boot op, om weer naar het vaste land te vertrekken. Ook dit keer hadden we weer een speedboot. YESSS!!! Omdat we als eerste instapten zijn we voorin gaan zitten naast de stuurman. Die boottrip mocht van ons wel wat langer duren, want we hebben weer gelachen en genoten! Die boten gaan hardddd! Wij zijn maar gaan staan, want we hadden niet zoveel zin in nog meer blauwe billetjes. We stuiterde en klapten zo hard op het water, dat we soms ons evenwicht bijna verloren. De stuurman lachte ons uit en vond het volgens mij wel mooi om te zien dat wij zo een lol hadden. Na een halfuurtje kwamen we weer aan in Sanur en stapten we het busje in richting Ubud.

In Ubud hadden we een hotel geboekt voor drie dagen, want daarna was het hotel al volgeboekt. De eerste twee dagen hebben we niet zoveel gedaan. We zijn naar de Ubud Market geweest en naar Ubud Palace. Beiden waren niet bijzonder, maar we hebben het weer gezien toch? Donderdag zijn we gaan raften. We hadden hier super veel zin in en hoopten dat het ook echt leuk zou zijn. Vooral ik had wel een beetje zin in sensatie. Nou en dat was het gelukkig wel! Het kan altijd meer, maar dan zou het denk ik iets te gevaarlijk zijn. We hadden een erg leuke gids, die volgens mij elke dag zijn lol onderbroek aan heeft. Vooral het nat spetteren van ons vond hij erg leuk. We hebben in totaal 16 kilometer geraft binnen 2 uur. Het raften was echt leuk en we vonden het zelfs jammer dat het afgelopen was.

Vrijdag moesten we dus naar een ander hotel. We hadden een hotel uitgezocht iets meer in het centrum en zijn daar al die tijd gebleven. Via mijn collega Hanneke ben ik in contact gekomen met Komang. Komang heeft een eigen restaurant in Ubud en heeft een stichting voor kansarme kinderen in Bali. Met haar stichting zorgt zij, door middel van sponsors en vrijwilligers, voor een toekomst (school, opleiding, opvang etc.) voor de kinderen. Een deel van de opbrengsten van het restaurant gaat ook naar de stichting. Vrijdag hebben we met Komang en Indra afgesproken bij haar restaurant. Indra is een jongen van onze leeftijd die ook wordt geholpen door Komang. Vanaf het begin was het al gezellig en we hebben gelijk plannen gemaakt voor de komende dagen. We kregen het nog druk, want zaterdag en zondag hadden we ook twee dagtours op de planning staan met Arsa.

Zaterdag zijn we dus op pad gegaan met Arsa. Ook met Arsa zijn we in contact gekomen door mijn vriendinnetje Iris. Om 08.30 werden we opgehaald voor de tour. Pfff 08.30 klaar staan waren we niet echt meer gewend. Naja het 07.00 opstaan eigenlijk, want wij meiden hebben natuurlijk weer 1,5 uur de tijd nodig om ons klaar te maken. De make-up tijd is niet eens meegerekend, want daar zijn we mee gestopt de laatste paar weken. Wel lekker makkelijk zo hoor! Met Arsa hebben we die dag heel veel gedaan en gezien. We zijn naar verschillende tempels geweest, we hebben de Barong dans gezien en hebben mooie plekken van Bali bezocht. Om 19.00 kwamen we terug en zijn we snel wat gaan eten, omdat we tussen 20.30 en 21.00 hadden afgesproken met Komang en Indra. Indra was namelijk jarig. We wilden hem een cadeautje geven, maar wisten niet goed wat. Komang had ons een verhaal verteld over Indra en een bh, dus hoe toepasselijk is het om Indra een bh van ons te geven? We zijn die avond naar een reggae bar geweest. Ook een vriend van Indra ging mee en we hebben die avond gezellig zitten kletsen, gedanst en mee gezongen met de reggae muziek. Allemaal leuk hoor die reggae muziek, maar we hebben ook wel weer zin om te dansen op de muziek die je in NL hoort. Toen we terug liepen naar het hotel, hebben we Indra zijn prachtige cadeau gegeven. Ze moesten er erg om lachen en hij moest de bh natuurlijk wel even passen. Als herinnering hebben we gelukkig nog wat mooie foto's! En toen was het alweer 02.00 uur. Oepsss snel naar bed, want de volgende dag hadden we weer om 08.30 met Arsa afgesproken. Nou deze ochtend stonden we pas echt beroerd op. Niet zeuren, want we hadden weer een drukke dag op de planning staan. Die dag zijn we naar de bekende rijstvelden geweest, hebben we koffie gedronken van een katachtige, een waterval gezien en we hebben weer een tempel bezocht. Dit keer waren we om 20.00 pas thuis en we waren best moe eigenlijk. We zijn lekker ons bedje ingedoken, maar we hebben in ieder geval wel twee hele leuke en mooie dagen gehad.

En toen was het maandag... Onze laatste week van onze reis was aangebroken. Maandag zijn we met Komang en Indra naar de stichting geweest. Er waren die dag ongeveer 25 kinderen en we hebben met ze gezongen en gedanst. We hebben de kinderen de macarena geleerd en wat een lol hadden de kindjes met het ronddraaien van de heupen. We vonden het best wel erg om te zien, hoe de kinderen hier leven en dus eigenlijk niet naar school kunnen. Gelukkig is de stichting er en krijgen veel kinderen nu de kans om naar school te gaan en te studeren. 's Avonds hebben we nog wat gegeten bij het restaurant van Komang en hadden weer afgesproken voor de volgende dag. We zijn deze dag (dinsdag) gaan shoppen met Komang en Indra en we hebben 's avonds weer gegeten en wat gedronken bij het restaurantje van Komang. Ook twee jongens die gesponsord worden door de stichting waren er. Het zijn hele lieve jongens en we hebben gezellig met hun kunnen praten over van alles en nog wat. En toen was het tijd om afscheid te nemen van Komang. Wat een toppertje is ze en we zullen veel mooie herinneringen met haar meenemen naar huis. Oja en Han, heel erg bedankt dat wij Komang hebben mogen leren kennen.

Woensdag en vandaag hebben we niet zoveel gedaan meer (ook omdat het iedere dag de hele dag regent en onweert, jaja... Het regenseizoen is begonnen sinds deze week en we hebben het dus koud nu haha). Ondanks het weer, hebben we toch alle plekken van Bali gezien die we wilden zien en hebben we een super tijd in Ubud gehad. Dit komt voornamelijk door de lieve mensen en kinderen die we hebben ontmoet!

Nu zit ook onze tijd in Bali erop en komt het einde van onze reis wel erg dichtbij. Morgen vliegen we naar Singapore om de reis op een gezellige manier af te sluiten bij mijn neef, met zijn vrouw en kinderen. Hier hebben we echt super veel zin in en ik kijk er naar uit om hun weer te zien!

Fijn weekend allemaal en voor de mensen die morgen Sinterklaas gaan vieren... Veel plezierrr!

XX

• 04 December 2014 - 21:13

Opa En Oma Van Ravenswaaij:

Hi Kirsten ,

Je hebt ons weer getrakteerd op een mooi verslag met sprekende foto's
    Ik neem aan dat dit het laatste reisverslag van deze trip is .
    Reeds plannen voor de volgende ?
    Van uit de verslagen heb ik begrepen dat het jullie zeer goed is bevallen .
    We wensen jullie nog een prima tijd in Singapore toe en een goede terugvlucht .
    Hartelijke groeten van Opa en Oma van R.

• 04 December 2014 - 23:47

Karin:

Hoi lieve meiden.Alweer eemn mooie reis door Bali
    .Nu nog Singapore. ........Wat is de tijd snel gegaan! Wat een mooie verhalen, Foto's en herinneringen.Geniet nog van de laatste dagen. Hopelijk hebben jullie daar beter weer.Hier vriest t..Een goede terugreis! Tot as maandag Karin&René. Ps Ik neem jouw winterjas mee naar Schiphol

• 05 December 2014 - 17:25

Linda:

Hoi Kir,

Wat is het toch snel gegaan! Bijna naar huis.... Voor nu veel plezier in Singapore doe ze daar de groetjes.
    Ik heb al jullie reisverhalen gelezen en heb genoten! Zo leuk om te lezen. Wat een geweldige tijd hebben jullie gehad. Een tijd om nooit meer te vergeten.

Liefs Linda

• 06 December 2014 - 22:59

Henk Frankhuizen:

Hoi kirsten en rianne ik heb genoten van het reisverslag. Ik wens jullie nog veel plezier en een voorspoedige vlucht terug . Henk