Chillen billen op de eilanden - Reisverslag uit Chaweng Beach, Thailand van Rianne en Kirsten - WaarBenJij.nu Chillen billen op de eilanden - Reisverslag uit Chaweng Beach, Thailand van Rianne en Kirsten - WaarBenJij.nu

Chillen billen op de eilanden

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Kirsten

19 Oktober 2014 | Thailand, Chaweng Beach

Hallo allemaal,

Dit keer schrijven we het reisverslag vanuit een zen modus. Ook wel eens lekker toch? Verrot vanuit de nachttrein moesten we gelijk de bus in naar de haven van Surat Thani. De bus zat al erg vol, waardoor we niet naast elkaar konden zitten. Ik kwam te zitten naast een Nederlands meisje die een vriendin ging opzoeken in Bangkok en daarnaast nog wat andere plekken van Thailand ging bekijken. Het was wel even gezellig met haar. Rianne had het daarentegen wat minder getroffen. Ze kwam naast een hippie Franse jongeman te zitten met een heerlijke lijflucht. Niet dus! Hij bleef maar praten tegen haar, dus maar beleefd terug praten en ondertussen door de mond ademen. Ondertussen hebben we nog wat kunnen slapen en kwamen we aan bij de haven. Vervolgens stapten we op de boot richting Koh Phangan. In de grote boot was airco, maar die stond zo koud aan. Brrr, zaten we dan in onze korte broekjes en slippers. Naar buiten gaan konden we ook niet echt, want het regende. Na ongeveer 2,5 uur kwamen we aan op Koh Phangan en zat onze reis van ongeveer 25 uur er gelukkig op!

Bij de pier stonden gelijk allemaal taxi's klaar. We vertelden een taxi chauffeur waar we heen moesten en hij zei dat het 100 Baht per persoon was. Dat is best veel in vergelijking met hoeveel we normaal betalen. Wij twijfelden, maar een Nederlandse jongen zei dat het best normaal is voor de afstand die de taxi moet rijden en daarnaast vroegen alle taxi's 100 Baht. Uhmmm oké, dan doen we het maar. Er was ook geen onderhandeling mogelijk, want iedereen betaalde 100 Baht per persoon. De taxi stopte na 5 min en zei dat dit onze accommodatie was. 'Serieusss? Dit is een grapje!' Helaas was dit niet zo, dus we hebben lekker veel betaald voor de taxi. Bij de accommodatie verbleven we in een schattig bungalowtje direct aan het strand. Jeeeej, eindelijk even lekker niks hoeven en alleen maar relaxen. We zijn lekker bij de beach bar gaan liggen op kussens en hebben daar wat gegeten. Eind van de dag waren we zo moe van dat reizen dat we allebei even zijn gaan slapen. Lekker hoor zo een grote powernap! 's Avonds nog wat gegeten bij het restaurantje en toen zijn we gaan slapen. De volgende ochtend hebben we wat uitgeslapen en wilden we lekker op het strand liggen. Jaaa hoor, het heeft precies die hele dag geregend! Dat hebben wij natuurlijk weer op de eerste dag dat we eindelijk op het strand kunnen liggen. Het regende behoorlijk hard, waardoor we ook niet echt iets konden doen. Dan maar een beetje liggen op bed. 's Avonds moest het wel echt droog zijn, want dan was de half moon party. Ilan en Dario (De Zwitserse jongens van de jungle tour) waren inmiddels ook op Koh Phangan en zouden samen met ons naar de half moon party gaan. Yes, het was droog! We zouden naar het hotel gaan van de jongens. De bedoeling was om met de taxi te gaan, maar gelukkig hebben we dat niet gedaan. We kwamen er net op tijd achter dat de jongens vlakbij ons zaten. De medewerker van de accommodatie zei dat we zelfs konden lopen over het strand. Nou dat hebben we dan ook maar gedaan en na nog geen 5 minuten waren we er al! Waren wij even blij dat we niet weer een taxi hadden genomen voor zo een klein stukje. Met de jongens hebben we wat gedronken bij hun hotel en even bijgepraat wat iedereen de afgelopen dagen had gedaan. Wij vertelden dat we hierna naar Koh Tao zouden gaan. Ilan trok een geschrokken gezegd en vroeg of wij het verhaal wisten van Koh Tao. Uhmmm nee? Vorige maand zijn er twee toeristen vermoord op het eiland. Okeeee dan en wij moesten er nog heen. Maar niet aan denken dachten we en we zijn daarna vertrokken naar een bar. We hebben een aantal drankjes gedronken, maar voornamelijk geoefend om met een aansteker een bierflesje open te maken. Na een uur was het ons nog niet gelukt en hebben we het maar op gegeven. Sommigen van jullie zullen ons nu wel uitlachen, maar wacht maar... Binnenkort kunnen wij het ook, want we blijven oefenen. Nou toen was het tijd voor de half moon party in de jungle. De half moon party was echt heeeel leuk! Onze muziek en iedereen was lekker aan het dansen. De omgeving zag er ook super gaaf uit. Neon kleuren zie je overal! Iedereen had zichzelf versierd met neon verf of neon accessoires. Ilan en Dario vonden de muziek niks, want het was techno. Vonden ze ook niet heel erg want dan konden ze ons beter in de gaten houden. Echt zorgzame jongens zijn het, want ze stonden erop om ons naar huis te brengen. We hebben ze gedag gezegd, want de volgende dag vertrokken we naar Koh Tao. Niet getreurd, want we zien Ilan en Dario vanaf de 20ste weer in Krabi. Uiteindelijk lagen we laat in ons bedje en stond de wekker weer op tijd om naar Koh Tao te gaan.

De volgende dag moesten we 12.30 bij de pier zijn. Dit keer hebben we maar niet de taxi genomen en zijn we gaan lopen naar de pier. Netjes op tijd aangekomen en we stonden te wachten bij de rest van de mensen. Rianne ging voor de zekerheid even checken of alles klopte en blijkbaar moesten we bij de pier verderop zijn voor onze boot. Hop, de backpacks weer op en hard doorlopen naar de andere pier. Daar aangekomen zeiden ze dat we bij de boot verderop moesten zijn. We zijn daar weer heen gelopen, wachtend totdat de boot kwam. Nou daar kwam de boot dus wij zijn netjes in de rij gaan staan. Bij de kaartjes controle zei een man dat wij geen tickets hadden voor deze boot. 'Neeee, dit meen je niet!' Waar moeten we dan zijn dachten we. We werden telkens van het kastje naar de muur gewezen. Behoorlijk geïrriteerd weer terug gelopen naar de andere pier. Daar was inmiddels al helemaal niemand meer te bekennen. We zijn toen maar naar een Tourist Information gegaan en die konden ons vertellen dat de boot van 13.00 gecanceld was. Heel fijn dat wij hiervan ook op de hoogte waren. Gelukkig hielp het vrouwtje ons met nieuwe tickets zonder hier extra voor te betalen. De boot zou alleen pas om 16.00 vertrekken. Nou dat was onze dag dan! We zijn snel maar ergens wat gaan drinken, want we hadden al een tijd niks gedronken en alleen maar heen en weer gerend in de hitte. Uiteindelijk stapten we rond half 5 op de boot naar Koh Tao.

Bij Koh Tao aangekomen zaten we zowat direct aan de pier met ons hotel. En wat voor een hotel zeg! Weer direct aan het strand en het zag er super luxe uit. We hadden zelfs een regendouche met heerlijk warm water. Wooow wat hadden we een warme douche gemist zeg! Sinds onze reis hadden we niet eerder meer echt warm gedoucht, maar elke keer met lauw of koud water. We zijn 's avonds uiteten geweest bij een Italiaan waarbij een Italiaanse chef ook echt kookte. Het was wel wat duur voor Thaise begrippen, maar we hebben wel echt heeeerlijk gegeten! Daarna wilden we nog ergens een drankje doen, maar we konden niks vinden. De volgende dag hebben we (jajaaa...) eindelijk op het strand gelegen! De zee was heerlijk helder en warm, waardoor we veel in het water lagen. Na het strand dagje waren we nog niet zen genoeg natuurlijk, dus dan ook nog maar een massage nemen. Waarom niet? Het kost hier toch niks. 's Avonds hebben we Thais gegeten en zijn we daarna naar de Lotus Bar gegaan. Er is dus blijkbaar wel veel te doen 's avonds, alleen iets verder dan waar wij zaten. De Lotus Bar was echt heel gezellig! Lekker op het strand zitten met een drankje, leuke muziek en ondertussen vol bewondering kijken naar Thaise jongetjes en mannen die een vuurshow geven. We zijn niet te laat naar huis gegaan, want de volgende dag vertrokken we naar Koh Samui.

Dit keer ging de boottrip in één keer goed! Om 09.30 uur zaten we op de boot en het was maar een halfuurtje naar Koh Samui. We hadden al van meerdere mensen gehoord, dat Koh Samui minder mooi was dan Koh Tao bijvoorbeeld. Nou wij zijn het hier helemaal mee eens! Bij aankomst merkten we gelijk dat de sfeer hier anders is. Er is hier veel meer toerisme en de mensen zijn continu bezig om je een taxi te laten nemen, iets te kopen of ergens te laten eten. Dit waren we niet echt meer gewend en vonden het ook irritant worden. Erg hé? Dat we het toeristische gebeuren nu al irritant vinden. Het hotel was overigens prima. Niet zo luxe als in Koh Tao, maar dat kan ook bijna niet anders. 's Middags zijn we wat gaan drinken bij een strandtent. Althans we dachten dat het een strandtent was. Blijkbaar hoorde het bij een luxe resort en kregen we vooraf warme natte doekjes om ons op te frissen. Nou dat was dus even op luxe wijze wat drinken. 's Avonds voor de verandering uiteten geweest. In de straat waar alles winkels en restaurantjes zitten lijkt het net een kermis. Overal is het een drukke bedoeling met mensen die wat van je willen en er rijden continu auto's rond die door een megafoon reclame maken voor een bar of een bokswedstrijd. Gadver, dit vonden we echt niks! Op dit eiland was alles ook een stuk duurder, dus we zijn bewust op zoek gegaan naar een wat goedkoper restaurantje. Uiteindelijk vonden we een restaurantje bij het strand. We hebben daar heerlijk romantisch gegeten met onze voetjes in het zand en een kaarsje erbij. Tijdens het eten zijn we weer heerlijk lek gestoken door de muggen. Hoezo muggenspul meenemen, als je het toch niet gebruikt? Oeps, niet meer vergeten dus! Dit restaurantje was wel even wat beter dan die drukke straat. Vandaag hebben we wat winkeltjes gezien en op een terrasje gezeten.

Morgen vertrekken we naar Krabi en er staat ons dus weer een reisdag te wachten. Koh Phangan en Koh Tao vonden we echt heel erg leuk! Vooral Koh Tao was echt heel erg mooi en er hing een gezellige sfeer. Koh Samui was de eerste bestemming wat we allebei niks vonden. Gelukkig gaan we morgen alweer richting Krabi.

Tot het volgende reisverslag!

Liefs,

Ri en Kir

• 19 Oktober 2014 - 20:52

Henk Frankhuizen:

Ik vind het heerlijk om jullie reisverslagen te lezen. Groetjes xxx

• 19 Oktober 2014 - 22:22

Conny:

hi meiden, wat een leuk verslag weer, wat maken jullie toch veel mee. Het klinkt allemaal fantastisch. De foto's zijn ook leuk, vooral die met die leuke fluorriserende band in jullie haar.
    Ik verheug mij al weer op het volgende verslag, heel veel plezier nog en doe vooral voorzichtig!!!! Dikke kus X

• 19 Oktober 2014 - 23:11

Hanneke:

Krabi is top. . Ga niet maar phuket....niets te beleven. Niet de moeite wasrd. Voor als je er over zat na te denken. Niet doen! :)

• 20 Oktober 2014 - 13:09

Oma Carree:

Wat maken jullie veel mee en wat leuk dat je iedere keer de zelfde personen ontmoet die kunnen hun verhalen weer kwijt en zo beleef je van alles dubbel.nu maar blijven genieten gr Opa en Oma.

• 20 Oktober 2014 - 19:21

0PA En Oma /Leiden:

Hallo Kirsten ,

Wie veel reis kan veel verhalen .
    We hebben weer van je verslag genoten .

Ga zo door .

Hartelijke groeten uit Leiden.

• 20 Oktober 2014 - 20:33

Tante Jac:

Hai hai Kirsten en Rianne!
    Wat beleven jullie veel zeg! Onwijs leuk om alles te lezen over jullie reis!
    Gezellig dat jullie ook veel contact hebben met allerlei "reisgenoten". Heel veel
    plezier en geniet ervan! dikke kus Jacqueline

• 21 Oktober 2014 - 13:20

Karin Huijsmans:

hoi Rianne en Kirsten

Weer mooie verhalen en prachtige plaatjes! Veel plezier weer de komende week
    Het is genieten vanaf de bank in een zeer nat Nederland

Gr Karin