Hippie Pai - Reisverslag uit Ban Wang Yai (2), Thailand van Rianne en Kirsten - WaarBenJij.nu Hippie Pai - Reisverslag uit Ban Wang Yai (2), Thailand van Rianne en Kirsten - WaarBenJij.nu

Hippie Pai

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Kirsten

11 Oktober 2014 | Thailand, Ban Wang Yai (2)

Sawatdi Kha (Hallo in het Thais),

Het reisverslag van Pai is wat later klaar dan verwacht, maar de wifi was niet zo goed. Dinsdag ochtend zijn we vanuit Chiang Mai met de bus vertrokken naar Pai. Voordat we vertrokken hadden we van veel mensen gehoord dat de busrit heftig zou zijn, omdat er veel bochten zijn en je lekker heen en weer schommelt dus. Wij natuurlijk gelijk in de stress en ons goed voorbereidt met kotszakjes. De reis duurde ongeveer 3,5 uur met ongeveer 762 bochten, maarrrr we hebben het gered zonder kotszakjes!!!

In Pai aangekomen moesten we lopen naar het hotel. Voor het eerst hebben we de backpack op onze rug gehad. Jullie zullen wel denken, nu pas??? Maar wij zijn natuurlijk van die schijterts die onze backpack elke keer in onze flightbag stoppen met het slotje erop. Het lopen was nog wel vermoeiend. Lekker de zon op onze koppies en nog een beetje vermoeid van de busrit. Lekker zuchten en steunen natuurlijk, maar eindelijk waren we er.

Als moderne meiden natuurlijk gelijk de wifi aangezet en toen kwam het appje binnen van het Nederlandse stel (Michel en Daisy). "Zijn jullie er al en gaan jullie mee met de scooters naar een waterval en de warmte bronnen?" Oepsss, we waren net aangekomen en vonden het lullig om ze te laten wachten op ons. Toch maar even snel omgekleed en naar de weg toe gelopen. Daisy en Michel kwamen ons halen op de scooter en als verrassing kwam onze vriend Peter uit Hawaii mee. Michel en Daisy hebben Peter leren kennen in Pai en Peter weet veel van Pai. We zijn achterop de scooter gesprongen om vervolgens ook een scooter te huren. Je lacht je rot wat het kost. Voor 1,5 dag betaalde we nog geen 6 euro. Nou let's go op de scooter dachten we. Het was trouwens wel even wennen hoor aan de linkerkant rijden. Lekker hard crossen, want die scooters gaan 90 km per uur. Overigens heel verstandig hoor met 90 kilometer per uur over een drukke weg crossen met korte kleding en slippers aan. Na ongeveer 10 minuten keek ik naar de benzine meter en het pijltje stond op de E van empty. Huhhh? Hoe kan dat nou? Doet die meter het wel? Rianne wist het ook niet, dus wij Michel roepen. "Ojaaa, je krijgt hier een lege tank mee" was het antwoord. Ohhh, dat spreekt voor zich. Zo gaat het in Nederland ook altijd (niet dus). Zijn we nu domme blondjes? Uhmmm misschien, maar het blijft apart. Snel tanken dus voordat we ergens stil staan. Na het tanken dus een tweede poging om naar de waterval te gaan. De waterval was weer erg mooi! Snel even wat foto's gemaakt en op naar de warmte bronnen. Wij weer achter Peter aan en ondertussen genieten van het mooie uitzicht. Zooo wat waren die hot springs lekker zeg! Bizar dat het water tussen de 32 en 38 graden is door de natuur. We hebben lekker in het warme water gezeten en ondertussen merkte we al hoe relaxed de sfeer is in Pai. Iedereen is lekker aan het chillen en ondertussen speelt er iemand wat op zijn gitaar. Na de warmte bronnen zijn we lekker terug gegaan om ons op te frissen voor het uiteten en stappen. We zijn met z'n vijven uiteten gegaan bij de schijnbaar beste pizzeria van Pai. Nou lekker was het zeker, maar in Thailand is het normaal dat de gerechten één voor één worden bereid. De rest had hun pizza al op toen Rianne en ik onze pasta pas kregen. Gezellig toch? Na het uiteten zijn we naar een barretje gegaan, om te wachten tot het 12 uur was en ik dus jarig zou zijn. Erg leuk om je verjaardag in Thailand te vieren. Iedereen ging voor mij zingen en ik kreeg natuurlijk een shotje drank. Alle mensen in Pai zijn zo aardig. Het is echt hippie stijl. Iedereen is zen en de dreadlocks en hippie kleding zie je overal. De barren sluiten rond 01.00 dus we moesten naar een andere plek gaan waar het tot later open zou zijn. Met de hele kroeg richting die plek. Nou die plek was echt the place to be. Nottt! Een Aziatische rockband was aan het spelen. We keken elkaar aan en schoten gelijk in de lach, want hoe moesten we hier nou eens op dansen? Gelukkig zijn alle mensen zo aardig, dat ze je wel meenemen in de sfeer. Onze vriend Peter ging lekker los zoals Snoop Dogg. Hilarisch om te zien natuurlijk en vooral toen we erachter kwamen hoe oud die was. Namelijkkk... 56!!!! Nou vaders van ons, gaan jullie de volgende keer ook mee? Na wat dansen en 100 gesprekken te hebben gevoerd met andere backpackers zijn we lekker naar bed gegaan.

De volgende dag zijn we begonnen met het ontbijten en wilde we even met z'n tweeën op pad om naar een andere waterval te gaan. Nog niet eens terug bij de scooter of we kwamen Peter al tegen. Hij wist nog niet wat die ging doen en wilde ons wel even brengen. Bij de andere waterval weer even wat foto's gemaakt en toen wilde we even naar een viewpoint gaan om het uitzicht te bekijken. Peter veranderd wel 4x op een dag van planning dus besloot hij om met ons mee te gaan. Bij het viewpoint zat ook een schattig koffietentje waar zelfs taart was! Lekkerrrr! Nu was ik echt jarig, want ik heb zelfs een verjaardagstaartje gegeten. Rianne genoot ook van haar bijna lekkerste cappuccino ever! Na de koffie en taart nog even een massage genomen, want die blijven ook heerlijk en goedkoop. 's Avonds uiteten geweest en daarna met Michel en Daisy nog een drankje gedronken. Dat was echt een leuk kroegje trouwens! We zaten op een bamboe matje en ondertussen speelde er een hippie mannetje op zijn gitaar. Er werd weer voor me gezongen en ik kreeg nog een schattig armbandje van Michel en Daisy. Erg lief en nu was mijn verjaardag echt af!

De volgende dag de wekker gezet, want we zouden de bus terug nemen naar Chiang Mai om vervolgens de nachttrein te nemen naar Ayutthaya. We zaten al wat op tegen de lange reistijd en dat hebben we geweten ook. Om 12 uur vertrokken we met de bus naar Chiang Mai, waar we om 17.30 de trein in gingen richting Ayutthaya. Pfff die nachttrein was ook wat! We hadden eerlijk gezegd iets meer privacy verwacht. Naja daar lagen we dan met allemaal andere mensen op een opklap bedje. Wel leuk om een keer mee te maken, maar echt fijn was het niet. Helaas moeten we over een paar dagen weer een nachttrein in. 's Morgens om 07.00 kwamen we aan in Ayutthaya. Even opgefrist in de kamer die we voor één dag hadden en vervolgens op de fiets gestapt! Lekker even fietsen hoor, voelt een beetje als thuis. Pfff het was die dag ongeveer 40 graden, dus het zweet liep overal waar het niet gaan kon. We moesten nog ontbijten dus wij vol goede moed op zoek. Wat een domper, want alles gaat dus pas om 10.00 uur open. Zaten we dan... met enorme trek en in de brandende zon op de fiets. Leuke bijkomstigheid was ook nog eens dat we goed verbrand zijn. Ja ouders... stom stom dat we ons niet ingesmeerd hadden! Ayutthaya was niet heel bijzonder, maar we hebben wat mooie tempels bezocht. Rond 18.30 hebben we de trein weer genomen naar Bangkok. Wij dachten dat we even lekker konden zitten in de trein, maar dat was mooi niet zo. We hebben op onze backpacks gezeten bij de in- uitgang van de trein. Nou dat kon er ook nog wel bij na al dat gereis van de afgelopen 2 dagen. We konden er gelukkig wel om lachen en de conducteurs bleven maar lief glimlachen naar ons. Ze vroegen zelfs of ze met ons op de foto mochten. Uhmmm oké? Sayyy cheese!!! Gelukkig waren ze er erg blij mee. In Bangkok hebben we even wat gegeten in een gezellig straatje en zijn daarna lekker een keer op tijd naar bed gegaan, want in de ochtend zijn we richting Kanchanaburi vertrokken. Het reisverslag van Kanchanaburi komt weer later, want wij zijn er op dit moment nog!

Fijn weekend allemaal!

Liefs

• 11 Oktober 2014 - 16:50

Marit:

Super leuk meiden! Dikke kus!

• 12 Oktober 2014 - 00:08

Liesbeth Potappel :

Hoi Kirsten,

wat ben ik jaloers op jullie!! Wij hebben vorig jaar 3 weken rondgetrokken in Thailand. Zo een geweldig en mooi land!!! Chang Mai is geweldig, Bangkok ook, ben je naar de khoa-san road geweest, super leuk en goedkoop eten daar! Komen allen backpackers bij elkaar, heel gezellig. Kanchanburi is ook geweldig super leuk, wij zijn toen naar beneden getrokken, naar koh phiphi, super mooi en als je daar naartoe gaat en je hebt nog geen hotelletje. Als je op stijgen aankom, al die mensen die je op staan te wachten voorbij lopen en vanaf de stijgen gelijk linksaf gaan, super goedkope en goede slaaphutjes bij het strand!!! En heel dicht bij het centrum waar het erg gezellig is!!
    Die vreselijke nachttrein hebben wij ook gehad van bang kok naar chang mai, drama.... Toen we daar aankwamen gelijk vliegticket terug geboekt ;-).
    Nou geniet er nog lekker van!!! Geweldig land!!

Groetjes, Hennie en Liesbeth
    (Van de vakantie in Turkije) ;-)

• 12 Oktober 2014 - 00:18

Miep Carree:

Nou nou wat een belevennissen en jullie nog maar zo kort weg.Dus je hebt tochnog een leuke verjaardag gehad. Nu genieten maar weer gr Oma

• 12 Oktober 2014 - 00:29

Karin Huijsmans:

hoi lieve meiden,Wat een leuk reisverslag weer. Het is fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!!
    Ik geniet mee wat jullie allebei beleven. Heel veel plezier de komende dagen. Dikke kus voor jullie beiden ,Karin en Rene

• 16 Oktober 2014 - 17:33

Opa Oma Van Ravenswaaij:

WE hebben wederom van jouw mooie verslag genoten .
    We wensen je nog vele van deze avonturen toe .
    Keep smiling .

• 17 Oktober 2014 - 11:30

Hanneke:

Denk je ook aan je rust :P...en goed zo massages.... hihi... have fun x